Telefon: 0724.065.445

Kuzma-Safir-9

Kuzma Safir 9

O recenzie foarte proaspata aparuta in 29 ianuarie 2025 in revista Stereophile, vine sa confirme suprematia bratului SAFIR 9 de la Kuzma.

Impresiile noastre cand l-am montat si in primul rând impactul de la primele note a fost incredibil, la nivel LIVE, fără pic de agresivitate. Lipsa oricăror artefacte în reproducerea muzicii, senzația că o doză n-a săpat niciodată mai „adânc” în rilele vinilului, le-am perceput copleșitoare, adictive. Senzația că mergi cu un TGV, nici o zdruncinătură, niciun zgomot, că plutești cu o viteză copleșitoare. Raportat la muzică, senzația că s-a dat deoparte și ultima perdea. Chiar dacă și înainte consideram brațul ca fiind o componentă crucială într-un sistem analogic (pick-up), n-am fi crezut că poate să aibă (sau nu, depinde din ce unghi o privești) asemenea impact asupra sunetului/muzicii. Sincer, n-am mai auzit până acum așa ceva. E incredibil, pur și simplu te lovește sunetul si totodată fără pic de agresivitate.

Prima auditie Kuzma Safir 9
Despachetare si montare brat Kuzma Safir 9
Vezi produsul Kuzma Safir 9

Mai jos traducerea articolului din Stereophile
https://www.stereophile.com/content/spin-doctor-21-kuzma-safir-9-tonearm

“Scena audio britanică de la sfârșitul anilor 1970 până la mijlocul anilor 1980 a fost destul de ciudată. Audio-ul ca hobby era o chestie importantă, prezentând un interes larg pentru un public mult mai tânăr decât astăzi. Audiofilii erau ghidați de o avalanșă de ceea ce prietenii mei numeau „hi-fi porn”, reviste audio care umpleau rafturile de la chioșcurile de ziare.
Mult mai mult decât în zilele noastre, exista o puternică tendință naționalistă, unii revieweri afișând o prejudecată deschisă împotriva a tot ceea ce nu era britanic. Departamentele editoriale ale revistelor prezentau cititorilor o doctrină clară și specifică despre cum ar trebui construit un sistem și ce componente ar trebui să achiziționeze cititorii.

Ca începător fără un sistem propriu, am asimilat aceste sugestii, iar când m-am întors în SUA în 1980 pentru a urma cursurile universitare, am putut, în sfârșit, să încep să construiesc un sistem care să se conformeze regulilor de construcție a sistemelor care îmi fuseseră inculcate.

După ce am absolvit patru ani mai târziu, m-am mutat înapoi în Anglia pentru un an, înainte de a mă întoarce definitiv la New York în 1985. Frustrat în efortul meu de a găsi un loc de muncă potrivit în domeniul meu – ca inginer de înregistrări de studio – am acceptat ceea ce am crezut că va fi un loc de muncă temporar la magazinul de produse audio high-end al regretatului Andy Singer, Sound By Singer, care la acea vreme era probabil cel mai anglofil dintre magazinele audio high-end din New York. Cu toate acestea, am avut ocazia să ascult tot felul de produse exotice și mi-am risipit rapid convingerea că numai britanicii știu cum să producă echipamente hi-fi adecvate. Mărci precum Snell Acoustics, Vandersteen, Krell și Audio Research s-au strecurat în psihicul meu, iar în decurs de un an am deținut un preamplificator Audio Research SP-11 Mk2 și diverse alte componente de audiofilie americană. Cu toate acestea, am continuat să mă întorc pe furiș la Hotalings News Service pentru cele mai recente reviste hi-fi importate, pentru a-mi menține viu interesul pentru muzica britanică.

Hotalings era un chioșc de presă internațională legendar, situat în inima vechiului Times Square, cu mult înainte ca internetul să înlocuiască majoritatea revistelor și ca primarul Rudy Giuliani să elimine toate revistele obscene. Exemplarele din Hi-Fi News, Hi-Fi Answers, Hi-Fi for Pleasure și Hi-Fi World m-au însoțit zilnic în timpul călătoriilor mele de o oră cu metroul către și de la Singer.

Slujba mea „temporară” la Singer a durat până la urmă nouă ani și chiar și după ce am plecat, în 1994, am continuat să lucrez ca freelancer pentru Andy până la trista sa moarte, în aprilie 2024.

Un articol care mi-a captat interesul în timpul uneia dintre acele călătorii cu metroul a fost scris de Martin Colloms. Acesta a apărut în numărul din noiembrie 1985 al revistei Hi-Fi News. El analiza un nou braț de pickup numit Kuzma Stogi, care era fabricat tocmai în Iugoslavia, dintre toate locurile. Bunurile de consum care proveneau din spatele Cortinei de Fier erau rar întâlnite în SUA, dar erau comune în Anglia. Lucruri precum mașinile Skoda din Cehoslovacia și aparatele foto Zenit din Rusia erau văzute ca niște opțiuni ultra ieftine pentru persoanele cu un buget limitat care doreau totuși ceva nou. Acestea nu au fost niciodată considerate alternative de înaltă calitate la produsele occidentale. Acesta este motivul pentru care recenzia lui Colloms despre Stogi a fost atât de fascinantă. El a fost în mod evident impresionat. Colloms a spus că Stogi putea oferi performanțe care concurau cu unele dintre brațele britanice de clasă superioară ale vremii, cum ar fi Linn Ittok și Zeta. În plus, beneficia de prețurile avantajoase ale produselor din blocul estic. Kuzma nu era disponibil în SUA, așa că am decis ca, la următoarea mea călătorie în Regatul Unit, să cumpăr unul pentru a-l putea testa. La doar 250 de lire sterline – aproximativ 340 de dolari în bancnotele noastre verzi de atunci – era aproximativ jumătate din prețul din SUA al unui Linn Ittok.

În Londra, am aranjat să cumpăr Stogi de la un nou magazin hi-fi cu un nume ciudat, The Cornflake Shop. Mi-au făcut o demonstrație pe un alt produs nou, un pickup britanic numit Roksan Xerxes, care era salutat în revistele britanice ca fiind primul pickup care va contesta serios supremația lui Linn Sondek LP12. Performanța acestui matching a fost cu adevărat deschizătoare de urechi. La șase luni de la întâlnirea mea cu acesta în Londra, vindeam Roksan la Sound By Singer. Trei ani mai târziu, eram directorul de vânzări al Roksan în America de Nord, dar asta este o poveste pentru altă zi.
Având în minte preconcepțiile mele cu privire la produsele ieftine din blocul estic, am fost curios cum a reușit cineva să realizeze un produs precum Stogi în Iugoslavia, care încă era un stat foarte comunist. După cum am discutat în Spin Doctor #9, entuziaștii audio dedicați din spatele Cortinei de Fier au descoperit că acolo unde există o voință, există o cale: ei au reușit cumva să facă lucrurile să meargă. Franc Kuzma a fost capabil să tragă sforile necesare pentru a procura cabluri Van den Hul de cea mai bună calitate și rulmenți cu bile occidentali de precizie pentru a fi utilizați în Stogi. De asemenea, știa când nu trebuie să fie excesiv de pretențios: Brațul a fost împachetat într-o spumă de polistiren albă și sfărâmicioasă, care striga „ieftin”, iar broșura cu instrucțiuni neclare folosea un font Olde English pentru a furniza puține informații.

Înapoi în New York, am instalat Stogi pe un Linn LP12 la Singer pentru a evalua reacțiile clienților. Deși a sunat bine și a funcționat bine pe Linn, abia după câteva luni, când am pus mâna pe un pickup Roksan Xerxes, am reușit să recreez magia pe care o auzisem la The Cornflake Shop. Am ajuns să folosesc Stogi acasă pe propriul meu Xerxes timp de câțiva ani înainte de a începe să lucrez pentru Roksan, moment în care am trecut la utilizarea brațului Roksan Artemiz.

În mod uimitor, Stogi original este încă fabricat de Kuzma într-o formă care este aproape neschimbată, deși importatorul american Elite Audio/Video Distribution alege să nu ofere această versiune, concentrându-se în schimb pe Stogi Reference și Reference 313 îmbunătățite și pe unipivotul Stogi S mai ieftin.

La aproape 40 de ani de la prima mea întâlnire cu Kuzma, lumea este un loc foarte diferit din punct de vedere geopolitic. Cortina de Fier a căzut, iar Iugoslavia s-a destrămat, Kuzma devenind parte a unei Slovenii independente și democratice. Dintre toate țările fostei Cortine de Fier, Slovenia are cel mai mare PIB pe cap de locuitor, depășind chiar și unele țări occidentale, inclusiv Portugalia și Grecia, ceea ce o face un loc ideal pentru afaceri. Kuzma a rămas neclintit în activitatea sa de bază, producând doar pickupuri, brațe, doze și câteva accesorii conexe.

De-a lungul anilor, Kuzma a dezvoltat noi brațe cu diferite tipuri de rulmenți, inclusiv unipivot, rulmenți aerodinamici liniari și rulmenții cu bile cardanici tradiționali ai brațului Stogi original. Dar introducerea brațului 4Point în 2008 a fost cea care a demonstrat cu adevărat gândirea out-of-the-box și abilitățile de proiectare ale lui Franc Kuzma. După cum sugerează și numele său, ansamblul brațului 4Point se sprijină pe patru puncte cu rulmenți, două pentru pivotul vertical și două pentru cel orizontal. Această abordare hibridă oferă avantajele unui design cu compensare zero, precum un unipivot combinat cu stabilitatea unui gimbal tradițional.

4Point a fost un succes instantaneu, adunând laude generalizate pentru performanțele sale sonice și ușurința de utilizare. Curând, originalului 4Point de 11 inch i s-a alăturat o variantă și mai lungă de 14” și, în cele din urmă, o versiune simplificată de 9” numită 4Point 9. Modelul 4Point 9 a fost conceput pentru a fi utilizat cu pickupuri mai mici, care nu puteau suporta dimensiunea și greutatea versiunilor mai lungi. Toate s-au vândut bine, iar eu am instalat zeci dintre ele pentru proprietari aici, în zona orașului New York.
Cea mai recentă descoperire a lui Franc Kuzma a venit atunci când a început să experimenteze cu rigiditatea extremă și proprietățile rezonante favorabile ale safirului. În anii ’80, la Sound By Singer, cu brațul Stogi original, glumeam spunând că stogi era ortografia slovenă a lui stogie, referindu-ne la brațul său în formă de trabuc. Franc Kuzma, totuși, spune că stogi este cuvântul sloven pentru rigid, un principiu cheie din spatele modelelor lui Kuzma și catalizatorul deciziei sale de a explora safirul pentru tubul brațului. Pentru Safir 9, Kuzma folosește o singură bucată conică de safir dezvoltat în laborator. Calitatea sa translucidă oferă brațului un aspect cu adevărat izbitor. Aparent, safirul dezvoltat în laborator nu este ieftin: Așa cum a fost testat, cu cablajul de argint Kondo și un cablu de ieșire RCA, Safir 9 este vândut pentru 23.140 de dolari. Versiunile cu configurații alternative de cablare încep de la 22.620 $. Kuzma a parcurs un drum lung de la Stogi-ul de 340 de dolari.

Privind fișa de specificații a Safir 9, un număr sare în ochi: masa efectivă de 60 gm. Orice braț cu o masă efectivă de peste 25gm este considerat de masă mare; Safirul mai mult decât dublează această valoare. Acest lucru poate afecta rezonanța de joasă frecvență a dozei pe care o asociați cu brațul. Atunci când folosiți unul dintre acele grafice old-school de masă/conformitate pentru a calcula frecvența de rezonanță așteptată, rezultatele cu majoritatea dozelor nu arată bine. Este ca și cum ai pune trei tone de cherestea în plinta unui pick-up de jumătate de tonă.

Recent, însă, am învățat că vechile tabele de frecvențe de rezonanță, deși solide din punct de vedere teoretic, pot fi prea simple pentru a fi precise în practică; oricum, ele sunt mai puțin relevante în cazul dozelor cu bobină mobilă cu grad scăzut de conformitate de astăzi. Am început să folosesc calculatorul de conformitate de pe site-ul Korf Audio; l-am folosit pentru a obține o imagine mai bună a modului în care diversele doze ar funcționa cu un braț de 60 gm. Cea mai mare parte a ascultării mele a fost făcută folosind o doză Lyra Atlas λ Lambda, dar am folosit și Dynavector XV-1S și Denon DL-103 modificată de Zu Audio, despre care se știe (sau se crede în general) că funcționează cel mai bine într-un braț greu (la mai puțin de o douăzecime din prețul brațului, Denon-ul Zu este, recunosc, o pereche improbabilă). Montată pe Safir, niciuna dintre cele trei doze nu a prezentat semne de (di)stres sau de pompare a woofer-ului.
Fiind cel mai scump braț de la Kuzma, v-ați putea aștepta ca acesta să fie prevăzut cu toate caracteristicile de lux pe care le găsiți pe majoritatea modelelor lor de vârf, de exemplu, amortizare vâscoasă, headshell-uri interschimbabile și reglare VTA rapidă. De fapt, Safir se inspiră în cea mai mare parte din modelul 4Point 9, care nu are niciuna dintre aceste caracteristici. Mă aștept să existe două motive pentru acest lucru. La aproape 3lb, Safir este deja diabolic de greu; adăugarea acestor caracteristici ar compromite probabil compatibilitatea cu unele pickupuri. Adăugarea unei reglări rapide VTA ar merge împotriva obiectivului Safir de rigiditate maximă. Din același motiv, probabil, Safir vine doar într-o versiune de 9”, deși Kuzma a prezentat un prototip al unui Safir de 12” la High End München în mai 2024.

Configurarea Safir 9
Kuzma a parcurs un drum lung de la acele zile de început ale fișelor cu instrucțiuni sumare care foloseau fonturi ciudate. Procedurile lor de configurare, manualele și materialele de ambalare sunt acum printre cele mai bune din industrie. Majoritatea brațelor Kuzma, inclusiv Safir 9, se montează folosind ceea ce se numește în mod obișnuit modelul de montare Linn, care a fost utilizat și de Jelco, Alphason și alte câteva mărci. Distanța de montare este de 212 mm. Importatorul Kuzma a furnizat brațul cu o bază proiectată pentru a fi utilizată cu pickupul SME 30; am constatat că partea din spate a contragreutății nu a depășit turnul de suspensie din dreapta spate al SME-ului meu. Această bază ar trebui să funcționeze bine cu alte brațe Kuzma care au un turn VTA, dar nu și cu brațele lor cu montare directă, precum 4Point 9 și Safir 9. Trecând la planul B, am încercat să obțin un braț care să se potrivească bine cu pickupul meu Brinkmann La Grange, dar pentru că este un model care nu se mai fabrică în prezent, Brinkmann a putut furniza doar o versiune fără orificii. Din fericire, prietenul meu îndemânatic Joshua Walfish, de la Hyendaudio Services din New Jersey, a venit în ajutor: El a fost capabil să găurească brațul Brinkmann din aluminiu gros pentru a găzdui colierul de montare Kuzma.
Deși poate fi mai puțin convenabil de reglat decât alte brațe Kuzma, Safir 9 vă permite să optimizați toți parametrii cu precizie. Înălțimea brațului poate fi reglată fin folosind un șurub de oprire pentru a limita mișcarea, la fel ca în cazul brațelor SME Series V și AMG. Reglarea azimutului este similară cu 4Point, dar și mai elegant executată, cu un angrenaj care rotește tubul brațului acolo unde intră în carcasa rulmentului, fabricat din alamă și aluminiu. În loc să trebuiască să jonglați cu plăci de contragreutate și distanțiere ca la 4Point, Safir are o singură contragreutate divizată care acoperă toate greutățile dozei; strângerea jumătăților împreună blochează greutatea în poziție.

O scurtă notă din manual spune că, dacă schimbați VTA, trebuie să resetați forța de apăsare. Vă sugerez să respectați această instrucțiune. Ca și în cazul modelului 4Point, forța de apăsare a Safir se va modifica foarte mult pe măsură ce mișcați brațul în sus și în jos, ceea ce înseamnă, de asemenea, că este esențial să folosiți un cântar de forță de apăsare care poate fi setat pentru a măsura cu acul exact la aceeași înălțime ca suprafața discului. Antiskating-ul se aplică folosind o greutate care cade pe un pivot atașat brațului cu un filament subțire; asigurați-vă doar că firul este așezat corect în canelura de pe braț și că trece peste discul rotativ unde se află greutatea.
Ascultarea
Când eram un audiofil mult mai tânăr, descoperirea unei noi componente care îmbunătățea semnificativ performanța sistemului meu mă trimitea într-o căutare, ascultând discuri familiare pentru a descoperi ce noi revelații aș putea auzi. Acest lucru nu se întâmplă la fel de des în zilele noastre, dar Safir 9 a făcut-o, trimițându-mă în mai multe sesiuni de ascultare târzii în noapte: Am vrut să aud ce ar putea extrage brațul din unele discuri vechi din colecția mea. Unul dintre primele lucruri care m-a frapat a fost cât de silențios este acest braț, aproape fără acel sunet familiar de vinil când acul lovește discul și înainte ca muzica să înceapă. Redarea albumului Tied Up al lui Yello (Mercury 872 367-1) a dat startul unei serii de audiții, inclusiv o grămadă de single-uri britanice de 12” și 45 rpm. Pe „Tied Up in Life”, realismul și dinamica tobelor conga au fost deosebit de izbitoare, în timp ce basul a avut o vibrație și o culoare a sunetului pe care nu le-am mai auzit până acum cu atât de multă vibrație.

Pentru a explora în continuare performanța basului de la Safir, am ascultat un album de referință preferat pentru înregistrarea orgii, Organ Sounds From Mount Olivet de Diana Lee Metzker (Ark 1094-S). Acesta este genul de disc care de obicei este ignorat în magazin, dar merită să-l cumpărați dacă îl vedeți. Regretatul Bob Fulton de la Fulton Musical Industries este amintit ca un proiectant genial de boxe, dar a fost, de asemenea, un inginer de înregistrare excepțional, care a realizat discuri cu un sunet minunat de natural. Problema este că Bob a fost, de asemenea, un exemplu pentru ceea ce este cunoscut sub numele de Legea lui Holt, un termen inventat de fondatorul Stereophile, J. Gordon Holt, atunci când a proclamat următoarele: cu cât un disc sună mai bine, cu atât interpretarea de pe acesta este mai proastă, și invers. Multe dintre lansările lui Bob la casa sa de discuri Ark Recordings au fost ale corurilor școlare și bisericești de amatori, care nu prezintă prea mult interes pentru majoritatea dintre noi, dar această înregistrare pentru orgă este o adevărată bijuterie. Pe „Preludiu și Fugă în si minor” de Bach, sunetul s-a deschis imediat pentru a dezvălui o scenă sonoră masivă, permițându-vă să simțiți cu adevărat dimensiunea bisericii și volumul de aer conținut în interior. Basul a fost deosebit de impresionant, cu o naturalețe relaxată care a mers foarte adânc, dar nu a fost niciodată forțată.
Brațul Safir 9 este un pic ca o mașină de curse de înaltă performanță. Este scump și utilizează o tehnologie avansată într-un pachet lipsit de unele caracteristici de lux, astfel încât să poată oferi o excelență sonoră care lasă mult în urmă ofertele mai convenționale. Safir evocă adjective precum rapid, clar, concentrat, puternic și dinamic, la un nivel pe care rar l-am auzi. Deși este nevoie de o anumită atenție atunci când îl potrivești cu unele doze și pickup-uri, în contextul potrivit este greu de întrecut; concurenții potențiali, cum ar fi SAT, se vând cu mai mult.
A spune că un braț de 23 de mii de dolari reprezintă o valoare bună este genul de lucru care poate genera pentru noi, audiofilii, probleme, dar dacă îl puteți cumpăra, ar fi greu să spuneți că nu este așa.”

Black Friday winter sale 2024

Black Friday/ Winter Sale

Regulamentul promotiei Black Friday/ Winter Sale

 Pentru a afla exact statusul produsului care va intereseaza, va rugam sa luati legatura telefonic cu unul dintre consultantii nostri.

O comanda este considerata ferma doar dupa ce clientul ia legatura telefonic cu un membru al echipei noastre, pentru a primi confirmarea disponibilitatii produsului.

Promotia se desfasoara pe o perioada limitata , in limita stocului disponibil si poate fi incheiata fara un avertisment prealabil.

Lista produselor aflate în aceasta campanie se poate actualiza.

Cauti un produs care nu este in aceasta campanie? Suna și întreabă un consultant pentru a obtine cea mai buna oferta!

Copland-CTA407-LEDs

Copland CTA407 – versatilitate pe lămpi

Prezentat de danezi sub sloganul „Not all watts are created equal” și succesorul spiritual al modelului CTA405, care a fost descris de presa de specialitate ca fiind „obiectul dorinței audiofililor din întreaga lume”, CTA407 vine cu diverse noutăți, inclusiv vizuale prin cele 40 de led-uri aflate pe partea frontală, led-uri care oferă o indicație a stării operaționale a cvartetului de lămpi (6550 sau KT88/90/120/150/170, la alegere) al amplificatorului. Mai exact, acestea sunt asociate cu sistemul automat de polarizare (biasing) și diagnosticare a lămpilor.
Diversitatea boxelor cu care acest amplificator face un matching de zile mari este remarcabilă. Doar câteva exemple, dintre cele cu care l-am testat noi: JBL seria Classic, Paradigm Persona 3F, Paradigm seria Founder, Apertura Armonia Evolution și, peste toate, am obținut un sunet cu adevărat răvășitor amplificând o pereche de Pylon Jasper Monitor 18. Ca o paranteză, boxele Pylon din seria Jasper au ajuns să fie cunoscute pe alte meleaguri ca fiind adevărate Wilson-killer, iar sunetul obținut în combinație cu CTA407 este revelator în acest sens.
Sunetul are atât căldura, naturalețea și rafinamentul specific amplificatoarelor pe lămpi, cât și puterea, dinamica și explozia unui solid state de top.
De asemenea, CTA407 este foarte potrivit pentru pasionații de tube rolling, fiind un adevărat festin pentru aceștia. Doar să vă țină buzunarul să luați atâtea tipuri de lămpi câte acceptă CTA407. Dacă aveți un comportament obsesiv-compulsiv în această privință – you’re in trouble!
CTA407 este primul amplificator pe lămpi al danezilor în care toate transformatoarele sunt toroidale, lucru posibil tocmai datorită sistemului de bias automat. Apropos, transformatoarele toroidale de ieșire sunt Toroidy, precum cele din amplificatoarele pe lămpi Fezz.
Etajul phono, realizat din componente discrete, este foarte bine gândit pentru pasionații de vinil, fiind bazat pe tranzistoare FET.
Sunt oferite ieșiri atât pentru boxe pe 4 ohmi, cât și pentru boxe pe 8 ohmi.
Ne-am delectat cu fiecare secundă de muzică, indiferent de gen, cu setupurile alcătuite folosind acest Copland, de la pasaje de pian pline de sensibilitate la dinamica explozivă a orchestrelor mari.
Ne bucurăm să fim contemporani cu un astfel de amplificator, ba mai mult: să îl și avem în portofoliul nostru.

462364607_563399496255421_4767260156447070841_n

cyrus promo 2024 final

Cyrus -Bundles with bonus-Sisteme la jack-fi!

Cyrus 40-A change is gonna come !

20 ani de Jack-fi nu e puțin, iar momentul nostru aniversar se aliniază cu unul la fel de puternic, 4 decenii de existență a cunoscutului producător britanic audio CYRUS.

Sărbătorim, în această toamnă, împreună printr-o campanie cu super oferte, ” Campania Cyrus -Bundles with bonus-Sisteme la jack-fi!”

În ce constă această campanie ? Pentru un interval de timp limitat, Jack-fi aduce clienților săi, la prețuri excepționale, sisteme complete, elaborate, testate și cu matching de sunet, toate având o componentă audio Cyrus în ansamblul sonic.

Este suficient să conectezi calculatorul, televizorul și/sau orice sursă digitală și ai performanță de sunet la superlativ. A sosit timpul pentru a întâmpina împreună dubla aniversare Jack-fi și Cyrus !

Campania Cyrus -Bundles with bonus-Sisteme la jack-fi! se desfasoara pe o perioada limitata, pana la data de 30.09.2024,  in limita stocului disponibil si poate fi incheiata fara un avertisment prealabil, va rugam sa luati legatura telefonic cu unul dintre consultantii nostri, pentru a afla exact statusul produsului care va intereseaza.

O comanda este considerata ferma doar in urma unei discutii telefonice cu un membru al echipei noastre,pentru a primi confirmarea  statusului produsului si daca produsul mai este disponibil in stoc.

Cauti un produs care nu este in aceasta campanie? Suna și întreabă un consultant pentru a obtine cea mai buna oferta!

sisteme la jackfi.ro

Echipa jack-fi

452937540_513487644579940_4541915385136601800_n

Lumin P1 Mini

Există ceva mai hot decât aerul de afară? Da: noul Lumin P1 Mini!
Lumin P1 Mini a excelat ca hub complet și a prestat în mod desăvârșit în diverse combinații încercate de noi zilele acestea, dintre care menționăm: Fezz Audio, Pass Labs, Audia Flight, sau Linn Akurate ca amplificatoare de putere. Ca boxe am folosit Piega Premium, Pylon Jasper, ProAc Response.
P1 Mini a preluat versatilitatea si calitatea celor mai bune si scumpe modele de la Lumin, X1 si P1, și le-a inclus într-o carcasă mai mică, dar foarte elegantă, fiind streamer, player de fișiere, convertor DAC și pre-amplificator și putând îndeplini toate aceste roluri atât individual, cât și împreună într-un mod care a surprins întreaga presă de specialitate, inclusiv pe apreciații polonezi de la highfidelity.
Așa cum am promis în urmă cu câteva zile, revenim cu traducerea recenziei făcute de highfidelity. Dar, înainte, vă oferim cele mai interesante idei din cadrul unui interviu realizat în premieră de aceiași polonezi de la highfidelity cu principalii oameni din spatele Lumin: Li On – Manager de produs și Angus Leung, Manager global de vânzări și marketing Lumin. Ei sunt cei care pot explica cel mai bine ideea din spatele noii senzații de la Lumin, P1 Mini.
Iată:
„- P1 Mini este un mare pas înainte pentru noi, cel puțin în comparație cu streamerele mai vechi. Este în mare parte un P1, cu toate caracteristicile etc. Dar P1 nu este un dispozitiv ieftin, așa că am dorit să oferim o soluție similară într-un produs mult mai accesibil.
– Prin urmare, P1 Mini a fost, într-un fel, un rezultat natural al abordării noastre față de piață. Acest lucru este vizibil în schimbările anterioare – am avut U2, apoi U2 Mini, iar acum este la fel. Intenția mea a fost cea care a fost deja menționată: mai întâi să dezvolt soluții pentru un produs scump, iar apoi să le ofer la un preț mult mai mic; acest produs scump îl „sponsorizează” într-un fel pe cel mai ieftin.
– De fapt, în cadrul companiei ne-am gândit în modul următor – nu sustragem ceva de la P1, ci adăugăm ceva la T3. Așadar, munca noastră nu a constat în căutarea de economii, ci în echiparea modelului T3 cu mai multe funcții. Nu am sustras, ci am adăugat. Aceste dispozitive dispun de același nucleu, și anume secțiunea de transport, procesarea și, de asemenea, DAC-ul. Am adăugat un modul cu intrări la acesta. Și am schimbat sursa de alimentare.
Highfidelity: sursa de alimentare este unul dintre cele mai importante elemente în audio. Sursele de alimentare sunt de concepție proprie?
– Da, toate sursele de alimentare au fost proiectate de noi. Cu toate acestea, în P1 Mini nu vom găsi o sursă de alimentare în comutație, ca în T3, ci una liniară. Pur și simplu aveam nevoie de o sursă de alimentare mai puternică, pentru că am adăugat o mulțime de module noi, iar fiecare dintre ele necesita energie suplimentară de la sursa de alimentare.
Highfidelity: Ce ne puteți spune despre platforma principală de streaming – care a fost motivul pentru care ați schimbat-o față de dispozitivele anterioare?
– Ne-am dorit în principal să fie „pregătită pentru viitor”, adică să fie pregătită pentru viitor împotriva obsolescenței . SoC-ul pe care l-am folosit în A1 este deja o soluție destul de veche. Acest sistem a ieșit deja din producție. Așa că am căutat o platformă nouă – le-am comparat între ele. Cele mai multe dintre ele nu erau ceea ce căutam. În cele din urmă, ne-am decis asupra unui nou cip NXP, pentru care producătorul prevede o perioadă de cel puțin zece ani de servicii și asistență.
– Pentru noi, este un fel de „privire” în viitor. După cum știți, platforma inventată pentru A1 a fost modernizată, primind noi caracteristici, software mai bun și, în consecință – un sunet mai bun. Și pentru ani de zile, asta a fost suficient. Dar, în opinia mea, Lumin este diferită de alte companii prin faptul că suntem foarte interesați să ne asigurăm că produsele noastre au un viitor asigurat, prin actualizări.
Highfidelity: Upsampling-ul, Leedh Processing etc. sunt realizate pe cipul SoC?
– Da, toți acești algoritmi sunt scriși pe cipul principal SoC .
Highfidelity: Este adevărat că, cu cât un anumit cip de calcul îndeplinește mai multe sarcini, cu atât sunetul pe care îl obținem este mai prost?
– Da și nu – este un fel de balans între două extreme. Totul depinde de ceea ce facem și de ceea ce sacrificăm. Trebuie să alegem între ceea ce facem și ceea ce nu facem. Acest lucru se aplică tuturor dispozitivelor, inclusiv Lumin. De exemplu, atunci când dezactivați Spotify Connect, sunetul va fi mai bun. De asemenea, dacă dezactivați alte lucruri – veți obține un sunet mai bun.
Highfidelity: De asemenea, mi se pare că, în camera mea și în sistemul meu, Lumin P1 Mini, cu ieșirea conectată direct la amplificatorul Soulution 710, prezintă un mod foarte similar cu playerul meu SACD cu preamplificatorul Ayon.
– Da, nuanțele sunetului sunt foarte asemănătoare. Iar Lumin P1 Mini se potrivește foarte bine aici. Și, important, eliminarea preamplificatorului nu a redus energia, ceea ce se întâmplă adesea. În opinia mea, acesta este motivul pentru care mulți oameni folosesc dispozitivele noastre fără un preamplificator, direct cu amplificatoare de putere – pentru că nu pierd energie . Acesta a fost unul dintre obiectivele noastre atunci când am aplicat Leedh Processing dispozitivelor noastre. Sunt foarte mulțumit de ceea ce am auzit aici.
Linkul original al interviului: https://www.highfidelity.pl/@main-4732&lang=
Review-ul integral apărut în highfidelity:
„În 2013, LUMÏN a intrat în panteonul producătorilor globali de playere de fișiere audio oferind redare a fișierelor DSD. Primul său player, denumit simplu Lumïn, a fost o provocare pentru concurență. Noi testăm cel mai recent produs al companiei, P1 Mini, care este practic un player de fișiere cu o secțiune de preamplificare. Acesta este PRIMUL test din lume al lui P1 Mini.
Când am intrat în sala Lumin de la 2024 Munich High End SHOW, centrul atenției era noul player P1 Mini. Desigur, nu era evidențiat în mod direct, dar gravitația celor aflați acolo, inclusiv a lui Li He, directorul executiv al companiei, și Angus Leung, șeful vânzărilor, către acesta nu lăsa niciun dubiu. Ceea ce era foarte interesant.
La urma urmei, în aceeași cameră se aflau echipamente mult mai scumpe și mult mai impresionante, cu streamerul P1 original și amplificatorul Lumin Amp în prim plan. După cum mi-a spus Angus la scurt timp după aceea, și a confirmat o săptămână mai târziu într-un interviu pe care l-am realizat la mine acasă, ideea este că P1 Mini este un produs cheie pentru Lumin; veți putea citi interviul cu Li On și Angus Leung în curând.
▌P1 Mini
P1 Mini este al doilea produs din gama companiei care combină funcționalitatea unui player de fișiere audio, un DAC cu intrări HDMI și un preamplificator. Primul a fost originalul P1 din 2021.
Numele spune multe despre ce este noul produs: este o versiune mai mică și mai ieftină – după cum a subliniat Li On într-o conversație cu mine – a produsului mai mare. Șasiul s-a schimbat, fiind acum simplificat și nu realizat din metal procesat prin frezare CNC, sursa de alimentare este mai mică, la fel ca unele componente, și nu există o intrare analogică balansată. Cu toate acestea, vă puteți gândi la P1 Mini ca la un T3 cu mai multe funcționalități și o carcasă mai simplă. Făcându-i publicitate pe site-ul său, producătorul, la întrebarea “De ce P1 Mini?”, răspunde:
La fel ca fratele său mai mare, P1 Mini este conceput pentru a fi utilizat ca streamer, DAC, preamplificator sau toate trei!
Cu 5 intrări analogice și digitale, o sursă de alimentare liniară și multe alte componente preluate de la playerele emblematice, LUMIN P1 Mini aduce versatilitate și valoare incredibile în noul său șasiu subțire.
P1 Mini împarte șasiul cu alte două produse ale acestei companii – playerul D3 și transportul de fișiere U2 Mini. Partea frontală este construită din aluminiu, cu o “fereastră” frezată care adăpostește, ca la toate produsele acestui producător, un afișaj ce prezintă informații referitoare la album, piesă, tip de fișier, precum și pictograme care indică intrarea selectată și volumul.
La P1 Mini au fost adăugate încă două butoane care sunt foarte convenabil de utilizat pentru selectarea intrării și controlul volumului – precum și, iar acest lucru este nou, un comutator de standby cu o microdiodă în culoare albastră. După cum spune Angus, s-a decis să se meargă cu acest tip de operare foarte manuală, astfel încât utilizatorii care nu sunt foarte conectați la lumea audiofilă să poată opera cu ușurință dispozitivul.
Panoul din spate este ascuns sub o carcasă proeminentă. Acesta este un element împrumutat inițial de la playerele Linn, și păstrat de Lumin în toți acești ani. I-am atras atenția domnului Li că acest lucru nu este foarte convenabil pentru conectarea cablurilor, la care el a răspuns că în viitor vor scurta puțin această proeminență, dar nu o vor elimina, deoarece mulți utilizatori laudă o astfel de protecție a cablurilor și ascunderea lor de la vedere.
CARACTERISTICI – P1 Mini este un dispozitiv complex din punct de vedere al caracteristicilor. Pe site-ul producătorului găsim următoarea descriere:
Ideea nr. 1 – Streaming DAC
LUMIN P1 Mini poate fi utilizat ca toate celelalte playere LUMIN. Cu suportul său pentru DSD512/PCM384, Femto Clock System, rețea prin fibră, sursă de alimentare toroidală și Leedh Processing, este plin de componente incredibile.
Ideea nr. 2 – Hub HiFi
Conectați toate sursele stereo la LUMIN P1 Mini și atașați un amplificator de putere și aveți tot ce vă trebuie pentru un sistem audio incredibil.
Ideea nr. 3 – Sistem TV cu 2 canale
Nu aveți nevoie de un receiver AV. Trebuie doar să atașați sursele HDMI la televizor și P1 Mini, de asemenea, la televizor. Cu HDMI ARC, sunetul va fi redat direct în boxe.
Să începem cu PLAYER-ul. Acesta se bazează pe o nouă platformă de streaming, comună cu T3, P1 și X1, pentru care Lumin a folosit un cip NXP de ultimă generație. Datorită puterii crescute de procesare, putem reda fișiere PCM de până la 32 de biți și 384 kHz, precum și fișiere DSD de până la DSD512, pe lângă Apple Lossless (ALAC), WAV, AIFF, MQA, MP3, AAC (într-un container M4A). Putem transfera fișiere fie prin rețea, fie de pe o unitate NAS, fie de pe o unitate flash – există două porturi USB pe panoul din spate.
Dispozitivul este compatibil cu toate serviciile majore de streaming, inclusiv Qobuz, Tidal Connect și Spotify Connect, și este de așteptat să accepte Amazon Music în viitor. Producătorul raportează că sistemul Tidal este încorporat în software-ul dispozitivului, astfel încât să puteți migra cu liste de redare între aplicația de streaming și Lumin. O “intrare” separată, indicată pe afișaj, este dedicată posturilor de radio pe Internet. P1 Mini este, de asemenea, certificat Roon Ready.
Conectăm dispozitivul la lumea exterioară prin intermediul unui cablu RJ45, care este un cablu Ethernet clasic, dar o putem face și printr-o legătură de fibră SFP. Lumin a introdus SFP în transportul de fișiere X1 și apoi în serverul L2, dar din păcate nu este prezentă în T3… Nu putem conecta P1 Mini la rețea prin Wi-Fi, deoarece Lumin este un apărător înfocat al transferului de fișiere prin cablu.
Permiteți-mi să vă reamintesc că Small Form-Factor Pluggable este un mic transmițător/receptor care vă permite să extindeți funcționalitatea dispozitivelor dvs. Semnalul din acesta poate fi transmis optic și electric. Este cunoscut și sub numele de convertor de interfață mini-gigabit (Mini-GBIC). Acesta poate fi conectat direct la portul fizic al unui dispozitiv de rețea. De asemenea, poate realiza conversia semnalului electric și optic pentru a crește distanța dintre emițător și receptor. Principalul său avantaj pentru funcționarea optică este separarea galvanică a dispozitivelor, care se traduce printr-o reducere semnificativă a zgomotului.
O caracteristică importantă, poate chiar cea mai importantă, a Lumin P1 Mini este capacitatea sa de a funcționa ca PREAMPLIFICATOR. Dispozitivele companiei vin acum standard cu algoritmul de control al volumului Leedh Processing. Am scris despre el de multe ori, așa că nu îl vom repeta. Să spunem doar că este un sistem foarte avansat. Lucrul important este că se bazează pe procesarea semnalului PCM, deci dacă ascultați fișiere DSD, acestea vor fi convertite în PCM.
De asemenea, utilizatorul are la dispoziție intrări digitale și analogice; acestea din urmă prin mufe RCA nebalansate. Astfel, dispozitivul poate funcționa ca un DAC cu (sau fără) un preamplificator. Există mai multe intrări digitale: USB, BNC, Toslink optic și HDMI, precum și o ieșire cu ARC, un canal de retur care permite trimiterea semnalului către un TV, de exemplu, de la un file player sau Blu-ray player, și returnarea prin același cablu a semnalului de la televizor. Astfel, playerul poate fi inima unui sistem stereo cu sunet home cinema. Semnalul este trimis prin intermediul mufelor RCA sau XLR. Dacă folosim controlul volumului, putem conecta P1 Mini direct la amplificatoare de putere sau la boxe active.
Să adăugăm că același cip în care sunt stocate software-ul de streamer și procesarea Leedh, permite supraeșantionarea semnalului la PCM 32/384 sau DSD128. Acesta este unul dintre lucrurile împrumutate de la vârful de gamă X1. Dar nu este singurul. În plus față de legătura optică SFP, veți găsi, de asemenea, două clock-uri Femto cu un FPGA autoprogramat utilizat pentru a distribui semnalul de clock între diferitele subsisteme.
REMOTE – Lumin are propria sa aplicație stabilă și rapidă, atât pentru dispozitivele iOS – și este de preferat – dar și pentru cele care rulează Android; iOS 11.0 sau mai nou, Android 4.0 sau mai nou.
Cu toate acestea, împreună cu P1 Mini, am primit și o telecomandă. Nu este necesară, dar poate fi totuși utilă pur și simplu pentru a schimba piesele, ca la un CD player, sau pentru a regla volumul, fără a fi nevoie să întindeți mâna după un smartphone sau o tabletă.
Telecomanda arată foarte bine, datorită carcasei sale realizate din acril și metal. Este fabricată de una dintre companiile austriece și arată ca și cum ar face parte din echipamentul unei mașini de lux Audi sau BMW. Singurul meu comentariu se referă la butoanele de volum – acestea sunt într-un loc nu foarte convenabil.
Playerul de fișiere P1 Mini a fost testat în sistemul de referință HIGH FIDELITY. Secțiunea de player a fost comparată cu Lumin T3 și cu playerul SACD Ayon Audio CD-35 HF Edition. Secțiunea de preamplificare, pe de altă parte, a fost comparată cu preamplificatorul cu tuburi Ayon Audio Spheris III. P1 Mini a fost conectat la preamplificator prin cabluri RCA Crystal Cable Absolute Dream, iar la amplificatorul de putere Soulution 710 prin cabluri XLR Acoustic Revive Absolute.
Lumin a stat pe raftul superior al unui rack Finite Elemente Master Reference Pagode Edition MkII și a fost alimentat de cablul Harmonix X-DC350M2R Improved-Version. Am conectat terminalul său de masă la o masă artificială Nordost QKore.
Înregistrări utilizate pentru test⸜ o selecție
⸜ WADADA LEO SMITH, AMINA CLAUDINE MYERS, Central Park’s Reservoir, Lake, Paths and Gardens, Red Hook Records/Tidal, FLAC 16/44,1 (2024).
⸜ SUE FOLEY, One Guitar Woman (A Tribute To The Female Pioneers Of Guitar), Stony Plain Records/Tidal, FLAC 16/44,1 (2024).
⸜ ZARA McFARLANE, If You Could See Me Now, Eternal Source Of Light/Tidal, FLAC 24/96, SP (2024).
⸜ DJO, DECIDE, AWAL Recordings/Tidal, FLAC 24/96 (2022).
⸜ BILAL, ?UESTLOVE, ROBERT GLASPER, BURNISS TRAVIS Something To Hold – Live, ONErpm/Tidal FLAC 24/96, SP (2024).
⸜ CHAPPELL ROAN, Good Luck, Babe!, Island Records/Tidal FLAC 24/96, SP (2024).
O comparație între P1 MINI și T3 a arătat că acestea pot fi dispozitive foarte asemănătoare în ceea ce privește designul, dar, în același timp, sunetul lor nu este același. În realitate, ele diferă în mai multe puncte importante. Sunetul playerului testat mi se pare a fi “optimizat” cu un public mai larg în minte decât T3. Nu pot explica altfel sunetul mai deschis, mai rapid și mai transparent al primului. Este în continuare un Lumin, nu există nicio îndoială în această privință, totuși, când trompeta lui Wadad Leo Smith a sunat în Conservatory Garden, sau când chitara a sunat în In My Girlish Days de SUE FOLEY, am știut exact ce idee a stat în spatele acestor schimbări.
Sunetul lui P1 Mini este cald, saturat și dens, dar și deschis și puternic. T3 este mult mai saturat și mult mai întunecat. Dar acest lucru necesită experiență pentru a fi apreciat, iar dacă vrem să convingem pe cineva, este mai bine să nu începem de aici. Prin urmare, dacă noul player Lumin trebuie să fie un produs “starter” care să atragă mai mulți utilizatori în lumea audiofilă, care să le permită să audă ceea ce auzim noi și să devină captivați de acest lucru, atunci aceasta este calea cea mai bună.
Pentru chitară, din cele menționate mai sus, Sue Foley a sunat excelent – dinamic, într-un mod deschis, fără reverberații lungi. Piesa este construită, în parte, pe contrastul dintre tocmai un astfel de sunet de instrument modern, și vocea absolut vintage. Aceasta din urmă a fost înregistrată, așa cum o aud eu, cu un microfon vechi, apoi a fost trecută în plus printr-un efect care a intensificat efectul de “vechime”. Sună grozav, mai ales că, la urma urmei, albumul One Guitar Woman, din care provine piesa în cauză, este subintitulat A Tribute To The Female Pioneers Of Guitar, ceea ce explică multe.
Fantastica ZARA McFARLANE a sunat și ea asemănător. De asemenea, piesa If You Could See Me Now de pe viitorul album Celebrating Sarah Vaughan a fost înregistrată într-un mod care este menit să evoce anii 1960. În mijloc avem voci puternice, mari, dar pe o reverberație considerabilă, urmate de contrabas; sunetul lor îmi amintește de ceea ce a realizat Al Smith pe înregistrările lui Natalie Cole de pe albumul Unforgettable With Love (1991). Pianul este plasat pe dreapta, iar tobele pe stânga. Aceasta este o interpretare frumos stilizată, cu culori profunde și dinamică ridicată. Lumin testat a arătat aceste lucruri fără probleme, de asemenea zgomotul care însoțește înregistrarea, ca și cum ar fi fost făcută pe un magnetofon analogic.
Acest lucru se datorează faptului că P1 Mini combină foarte abil idiomul audiofil și obiceiurile utilizatorilor care ascultă muzică prin căști sau în mașină în fiecare zi. Din lumea noastră audiofilă ia culori saturate, plasticitate și volum ridicat, iar din “lumea normală” ia medii superioare deschise și o concentrare mai puternică asupra detaliilor. Este încă Lumin, fără îndoială, deci nu avem de-a face cu un sunet bright, nici cu unul obositor.
Chiar dacă cineva ascultă o piesă pop mai puternic comprimată, cum ar fi End of Benignin de la grupul lui Joseph David “Joe” Keery, care cântă sub pseudonimul DJO, și provine de pe albumul Decide, va fi o redare elegantă, plăcută. Asta pentru că aparatul nu trece, greu de definit dar ușor de simțit, granița bunului gust. Și, totodată, pentru că redă în modul rezolut, dens, pe care îl apreciem atât de mult în audio (sau cel puțin eu). Atunci când trebuie să fie, este delicat și pastelat, iar în alte momente, să spunem o înregistrare live din Something To Hold de BILAL și QUESTLOVE, reușește să ofere un slam în partea cea mai joasă a gamei și să împingă mult aer în cameră.
Într-adevăr, scala înregistrărilor este mare și, în timp ce T3 prezintă un sunet mai amplu, cumva nu am simțit lipsa în mod special a acestui lucru cu P1 Mini. Da, este un pic mai strălucitor și frecvențele înalte ceva mai evidențiate, dar fără efectele negative asociate cu aceste caracteristici. Aș spune chiar că dacă tipul de redare pe care îl oferă Lumin ni se potrivește, dar am dori să avem mai mult “aer” în înregistrări, să le facem mai vii, atunci P1 Mini se va descurca mai bine decât playerul meu. Mai ales că aparatul nu numai că diferențiază foarte bine înregistrările, dar și cele realizate într-un mod ceva mai puțin purist, adică puternic “produse”, sună foarte bine, plăcut cu el. Fie că e vorba de Zara McFarlane, menționată mai sus, cu vocea ei senzuală, sau de interpretarea aproape veselă de vară a piesei CHAPPEL ROAN de pe albumul Good Luck, Babe!
PREAMPLIFICATOR – Ceea ce ne aduce la întrebarea cum se comportă Lumin-ul în cauză cu preamplificatorul încorporat. Se pare că foarte, dar foarte cool. Am ascultat această configurație cu Li On și Angus Leung în sistemul meu și am fost de acord că a sunat bine.
Preamplificatorul extern dă mai mult suflu muzicii și face prezentarea mai rezolută. Dar acestea nu sunt diferențe uriașe. Și nu cântăresc atât de mult pe cât ne-am aștepta, deoarece Lumin cu controlul volumului Leedh, conectat prin cablu balansat direct la amplificatorul de putere Soulution 710, redă într-un mod mai cald și mai dens decât cu un preamplificator extern. Dar această căldură nu merge spre sunetul mai dark pe care îl obținem cu T3. Este un alt tip de sunet. Soft și pastelat, dar și destul de deschis.
Prezentarea generală este ușor retrasă, astfel încât să puteți asculta muzică foarte tare fără să vă faceți griji că vă va obosi sau că va fi prea agresivă. Va fi puternică dacă este necesar, va fi scăzută dacă este necesar, va fi, de asemenea, pastel. Va fi o redare veselă, fără sunete „gonflate” sau pretențioase. Este un sunet perfect echilibrat. Dacă ar trebui să aleg, aș asculta P1 Mini fără un preamplificator extern, exact așa cum este.
▌ Rezumat
LUMIN face parte din grupul de companii asociate cu redarea fișierelor, fie local, fie de la serviciile de streaming, care a adus multe lucruri bune în lumea noastră. Ideea de sunet a celor de la Lumin mi se potrivește foarte bine și cred că reprezintă ceea ce avem nevoie noi, iubitorii de muzică, pentru a asculta muzică. Și, în același timp, Lumin este o companie care, pe de o parte, nu stă pe loc și, pe de altă parte, nu insistă pentru produse scumpe cu orice preț.
Un bun exemplu de combinație a acestor lucruri este P1 Mini. Un dispozitiv versatil, frumos, foarte bine construit, cu un sunet care va șoca majoritatea oamenilor care nu au avut contact anterior cu un sunet bun. Dar va fi o surpriză și pentru audiofili, mai ales atunci când conectați playerul direct la un amplificator de putere sau boxe active.
Pentru că vom obține un sunet dens, plin, cald, cu un midrange deschis și o dinamică ridicată. Basul va ajunge foarte jos și va avea mult corp, iar înaltele vor fi bine evidențiate, deși puțin calde. Scena sonoră, pe care nu am menționat-o, este foarte naturală cu el, dar acesta nu este un aparat care ne va ajuta să identificăm cu precizie poziționarea muzicienilor pe scenă. Mai degrabă, sursele de sunet se îmbină într-un grup mai mare, iar spațiul este semnalat pe termen lung, mai degrabă decât în micro-modificări ale poziției, de exemplu, a poziției unei trompete. Un dispozitiv foarte bun “pentru popor”. Prin urmare, din partea noastră un ˻ RED FINGERPRINT ˺ pe deplin meritat.
▌Design
FAȚĂ și SPATE – Deși cei de la Lumin se referă la P1 Mini ca la un produs care “adaugă” ceva la T3, acest lucru nu este chiar adevărat, cel puțin când vine vorba de șasiu. Șasiul playerului testat este un pic mai simplu. Acest lucru nu înseamnă că este inferior, este doar mai simplu. Acesta este realizat din foi de aluminiu îndoite, la care a fost înșurubată din față o parte frontală mai groasă, realizată din foi de aluminiu plate. Butoanele și comutatorul de standby sunt, de asemenea, realizate din aluminiu. Aparatul stă pe patru picioare mici, căptușite cu pâslă – picioarele sunt, de asemenea, realizate din același material ca șasiul.
Conexiunile atent selectate sunt amplasate pe panoul din spate. Desigur, intrarea digitală RCA este destul de obișnuită și, deși placată cu aur și înșurubată, este o mufă Neutrik “stoc”. Jack-urile de intrare analogice sunt mult mai bune, deoarece sunt un produs al companiei americane CMC (Charming Music Company). Interesant, mufele de ieșire RCA sunt diferite, chiar mai bune – sunt o versiune placată cu aur a mufelor FT-908 de la Furutech. Prizele XLR, pe de altă parte, par placate cu rodiu, dar nu au niciun marcaj prin care să le identificăm.
INTERIOR – Electronica este asamblată pe un singur PCB mare folosind sistemul SMD, cu excepția câtorva componente din circuitul analogic. Acestea sunt condensatoare foarte bune Nichicon Muse BP în ieșire, condensatoare Wima din polipropilenă în calea audio și comutatoare reed de ieșire. Acestea sunt componente pasive foarte bune. De asemenea, se pare că diferitele secțiuni sunt separate între ele, inclusiv prin masă.
În dreapta, pe o placă suplimentară, se află procesorul principal, așa-numitul SoC (un SoC este un singur circuit integrat care conține toate componentele esențiale ale unui sistem informatic, cum ar fi procesorul, memoria, grafica, comunicațiile și senzorii). Alături de acesta se află un cip XMOS, care este un receptor USB și un convertor la IIS. Lângă acesta se află un cip mare Altera Cyclone IV și două ceasuri Crystek mari, stabilizate termic și mecanic, separat pentru fiecare dintre familiile de frecvențe de eșantionare (44,1 și 48 kHz). Circuitul în cauză este utilizat pentru direcționarea precisă a semnalului de ceas către cipurile individuale. Acesta este exact același sistem ca la P1.
Intrarea analogică RCA este rezolvată în mod similar. Deoarece controlul volumului este digital, semnalul analogic trebuie mai întâi să fie convertit în digital – acest lucru este gestionat de un cip Burr-Brown PCM9211 pe 24 de biți, cu o frecvență de eșantionare de 192 kHz. Amplificarea și buffer-ul semnalului de intrare sunt asigurate de circuitele integrate Burr-Brown OPA1632 și JRC 5532.
Buffer-ul
Sursa de alimentare este mai mică decât în P1, dar și aici s-a decis să se utilizeze un transformator toroidal (de la Noratel), mai degrabă decât o sursă de alimentare în comutație. Acesta este ascuns sub ecran, iar tensiunea este imediat convertită în DC și stabilizată după aceasta. Doar în anumite secțiuni se pot vedea stabilizatoare de tensiune suplimentare cu choke-uri.”
banner-final-paste

Oferte speciale de Paste!

Marea majoritate a produselor din aceasta campanie de reduceri sunt noi, sigilate si din generatii actuale! Pentru a afla exact statusul produsului care va intereseaza, va rugam sa luati legatura telefonic cu unul dintre consultantii nostri.

O comanda este considerata ferma doar dupa ce clientul ia legatura telefonic cu un membru al echipei noastre, pentru a primi confirmarea disponibilitatii produsului.

Promotia se desfasoara pe o perioada limitata , in limita stocului disponibil si poate fi incheiata fara un avertisment prealabil.

Cauti un produs care nu este in aceasta campanie? Suna și întreabă un consultant pentru a obtine cea mai buna oferta.!

IMG_9616

LUMIN L2-switch audiofil combinat cu funcție de server

În acest moment, cea mai accelerată dezvoltare în industria hi-fi o are streaming-ul, cu tot ceea ce implică acesta, de la serviciile de streaming la infrastructura de streaming care include ceea ce se află înainte de DAC.

Toate testele efectuate de noi ne-au relevat faptul că între aceste componente aflate în amonte de DAC o importanță capitală o are switch-ul, care nu ar trebui disociat de streamer: switch-ul este, practic, parte a streamerului și calitatea switch-ului determină în mare măsură calitatea semnalului livrat de streamer în DAC. Testele  făcute de noi au demonstrat influența majoră pe care o poate avea un switch introdus între router și endpoint-ul de streaming, cu atât mai mult atunci când e vorba de un switch de calitate ridicată, acesta reducând drastic zgomotul și clarificând informația muzicală.

Cei de la Lumin par să fie de aceeași părere, deoarece au lansat recent un switch audiofil combinat cu funcție de server dual-drive, și anume L2, dotat cu 4 porturi (2 optice, 2 electrice) și capabilitate pentru 2 unități SSD (2x 2TB sau 2x 4TB). Am comparat extins L2 cu oferte din aceeași gamă de preț de la alți producători și putem spune cu încredere că în acest moment este cea mai bună soluție de acest fel auzită de noi, prin dinamica și claritatea aduse sunetului Lumin L2 devenind vital în scurt timp în orice configurație de streaming ascultată. Daca vrei sa te convingi si tu te asteptam in showroom-ul nostru din str Izvor 82-84.

 

5909

Dan Gheorghe – Head Mania- Mark Levinson 5909

Dan Gheorghe de la Headmania.org a publicat o recenzie minutioasa a castilor wireless Mark Levinson 5909. O gasiti mai jos tradusa!

 

Mark Levinson 5909 – Recenzie pentru căști wireless portabile cu anulare a zgomotului

În ultima vreme, am explorat mai multe căști portabile și wireless, atât modele over-ear, cât și in-ear. Se pare că am ajuns la un punct în care dispozitivele compacte nu mai fac compromisuri în ceea ce privește performanța și calitatea sunetului, ceea ce le face din ce în ce mai convenabile pentru utilizarea zilnică.

Îmi amintesc de zilele în care mă plimbam cu Shanling M8 DAP, cu Meze Liric sau chiar cu Focal Stellia. Deși aceste configurații încă mai sunt performante din punct de vedere al calității audio, schimbările din viață, inclusiv faptul că am devenit tată, mi-au schimbat prioritățile către un echilibru între calitatea sunetului, portabilitate și ușurință în utilizare.

Așa că iată-mă aici, testând Mark Levinson 5909, una dintre cele mai aclamate căști portabile audiofile disponibile în prezent.

Caracteristici:

Certificare Hi-Res Audio:

  • Codec audio LDAC
  • Etaj digital compatibil cu procesare pe 24 biți/96 kHz
  • Răspuns acustic de până la 40kHz

Drivere de 40 mm acoperite cu beriliu, reglate de experți, optimizate acustic conform curbei HARMAN

Bluetooth 5.1 cu tehnologii LDAC, AAC și aptX™ Adaptive

Anulare adaptivă activă a zgomotului (ANC) cu trei moduri

Modul Ambient Aware pentru conștientizarea situației în timp ce sunteți în mișcare

Rețea de patru microfoane pentru voce cu adaptare inteligentă în condiții de vânt

Culorile disponibile includ Pearl Black, Ice Pewter, Radiant Red

Materiale

Bandă pentru cap din piele de calitate superioară și pernuțe pentru urechi din piele înlocuibile

Cadru din aluminiu anodizat

Cupe pentru urechi acoperite cu vopsea metalică de grad specific domeniului automotive

Baterie

Până la 34 de ore de autonomie a bateriei; 30 de ore de redare cu ANC activat

Până la 6 ore de redare cu o încărcare rapidă de 15 minute

Până acum nu pot spune că am văzut ceva ieșit din comun, cu excepția driverelor acoperite cu beriliu, care mi-au stârnit interesul. Specificațiile sunt solide și în linie cu majoritatea competitorilor. Calitatea construcției și senzația sunt incontestabil premium, depășind chiar și Focal Bathys în această privință.

Prețul nu este mic și, din câte știu, este cea mai scumpă cască wireless portabilă de pe piață. Următoarele în gamă ar fi Focal Bathys. Din fericire dețin o pereche și voi vorbi puțin despre cum se compară între ele.

Măsurători

Am măsurat căștile folosind Fiio BTR30 și REW pe PC-ul meu desktop. Anterior, am setat căștile la  “Neutru” din aplicația Mark Levinson pentru Android. Nu sunt sigur că a păstrat setările, dar presupun că da. Am avut nevoie de câteva încercări pentru a obține o poziție corectă a căștilor și pentru a le testa corect cu un minidsp Ears, deoarece mini dsp-ul nu are cea mai bună dimensiune pentru a obține o etanșare perfectă. Aș spune că, pentru niște căști portabile închise cu ANC activat, rezultatele nu sunt deloc rele.

Da, se simte prezența sub-basului și a mid-basului, dar într-un mod plăcut, fără a lua din detaliile sau curățenia basului, așa cum se poate vedea și în măsurătorile de distorsiune. Mediile joase au o prezență puțin mai scăzută și acest lucru este, de asemenea, observabil în sunet, dar, în general, mediile sunt bine prezentate, fără mari scăderi sau vârfuri, iar acest lucru ajută foarte mult la redarea mediilor. Înaltele nu prezintă vârfuri, dar au o prezență bună și liniaritate dincolo de 6 khz.

Impresii în urma ascultării și teste

Majoritatea testelor au fost efectuate folosind Tidal de la un S23 Ultra cu opțiunea LDAC activată pentru căștile 5909.

In a sentimental Mood

Saxofonul a strălucit cu adevărat, oferind un sunet curat, bogat în texturi și plin de emoție. În general, această calitate excepțională nu se limitează la saxofon; toate instrumentele de suflat din lemn rezonează cu o claritate și o bucurie care au făcut ca ascultarea prin aceste căști să fie o adevărată încântare. Ceea ce mi-a atras cu adevărat atenția a fost scena sonoră neașteptat de extinsă, creând o senzație de spațialitate atribuită în mare parte plasării precise a instrumentelor și unei experiențe de ascultare holografice. Detaliile au curs fără efort, fără nicio asprime sau perturbare. Basul a ajuns adânc, adăugând impact și complexitate muzicii. Mark Levinson 5909 a făcut ca această experiență de ascultare să fie ceva demn de prețuit.

Earth Melodies, de Ekaterina Shelehova

“Earth Melodies” de Ekaterina Shelehova captivează prin emoția sa brută și nefiltrată. Atunci când un sistem de sunet poate dezvălui pe deplin profunzimea sentimentelor unei piese ca aceasta, este o dovadă a calității sale. Mark Levinson 5909 s-a ridicat la înălțimea provocării, redând minunat vocea cu o ușurință, grație și putere care m-a învăluit, trăgându-mă în adâncurile emoționale ale cântecului. Dacă aș putea să cer mai mult, ar fi un pic mai multă căldură în gama medie inferioară pentru a echilibra vocea, care a avut o ușoară tendință spre gama medie superioară. În ciuda acestui fapt, experiența de ascultare a fost profund satisfăcătoare.

Polyphia – Playing God

“Polyphia – Playing God” este o explozie de energie, linii curate și plăcere pură. Ciupiturile de chitară ies în evidență prin claritatea lor vie și sclipitoare, simțindu-se aproape tangibile. Basul are forță, păstrându-și atât curățenia cât și precizia pe tot parcursul melodiei. 5909 se ocupă de această piesă cu finețe, făcând întreaga experiență de ascultare incredibil de plăcută și captivantă.

The Man Comes Around – Johnny Cash

“The Man Comes Around” de Johnny Cash a fost o altă demonstrație a capacității căștilor 5909 de a oferi o experiență de ascultare curată și captivantă. Prezentarea sunetului a fost imaculată, fiecare detaliu fiind definit cu acuratețe și fiecare element atrăgându-mă în el. Natura tactilă a ciupiturilor de chitară a fost un punct de atracție, iar vocea iconică a lui Johnny Cash a fost clară și perfect integrată în peisajul muzical. În timp ce un pic mai multă căldură în gama medie inferioară ar fi adăugat profunzime vocii, prezentarea generală a fost foarte plăcută.

Simfoniile Nielsen nr. 1 și 3

Redarea Simfoniilor nr. 1&3 ale lui Nielsen prin intermediul lui 5909 m-a surprins plăcut. Căștile au oferit o textură bogată în detalii din toate unghiurile, asortată cu o receptivitate vioaie. Scena sonoră a fost absolut holografică, asociată cu o imagine stelară care a adus simfoniile la viață. Zona înaltelor a fost deosebit de impresionantă, aerisită și detaliată fără a deveni vreodată copleșitoare în schimb, integrându-se lin în sunetul general într-un mod plăcut și, sincer, captivant. Întreaga experiență de ascultare a fost captivantă – cu adevărat o încântare!

Gojira Drum Solo

Gojira Drum Solo a pus cu adevărat în evidență capacitățile remarcabile ale acestor căști atunci când vine vorba de bas. Profunzimea și detaliile au fost uluitoare, fiecare notă fiind controlată, dar puternic percutantă, ceea ce a creat o experiență incredibil de distractivă și captivantă. Chiar și cu acest bas intens, sunetul a rămas curat, cu o distorsiune minimă, evidențiind tehnologia de precizie din spatele acestor căști.

Rezumat

Bass:

Mark Levinson 5909 excelează în a oferi un bas care este atât curat, cât și meticulos controlat, pătrunzând adânc în frecvențele joase cu o claritate și o forță remarcabile. Acest lucru garantează că fiecare notă de bas nu este doar auzită, ci și simțită, ceea ce face ca experiența de ascultare să fie captivantă și dinamică.

Gama de frecvențe medii:

Gama de frecvențe medii se remarcă prin claritate, detalii și textură. În ciuda unui interval cu o prezență puțin mai scăzută în gama medie inferioară, prezentarea generală este lăudabil de echilibrată, evitând orice vârfuri sau scăderi semnificative. Integrarea perfectă atât cu basul, cât și cu înaltele contribuie la un profil sonor coerent.

Înaltele:

Înaltele oferite de 5909 sunt aerisite și netede, fără nici un semn de asprime și fără a face compromisuri în privința detaliilor. Au capacitatea de a fi clare și captivante atunci când muzica o cere, adăugând o calitate care creează dependență la experiența de ascultare.

Voce:

Vocile strălucesc cu o claritate imaculată, perfect plasate în cadrul mixajului pentru un efect holografic. În timp ce un pic mai multă căldură în gama medie inferioară ar îmbunătăți și mai mult acest lucru, interpretarea vocală rămâne impresionant de clară și realistă.

Energie/Tranzienți:

Energia dinamică pe care o aduc aceste căști este revigorantă. De la basul cu impact până la decay-ul precis al ciupiturilor de chitară și al altor instrumente, răspunsul rapid și energic menține muzica vie și captivantă.

Detalii:

Extragerea detaliilor este un alt punct forte, 5909 prezentând nuanțele într-o manieră curată, vibrantă și naturală. Acest nivel de detaliu îmbunătățește textura și realismul general al sunetului.

Soundtsage-ul:

În ciuda dimensiunii compacte a difuzoarelor, 5909 creează o scenă sonoră surprinzător de extinsă, oferind un sentiment de deschidere și aerisire care rivalizează cu căștile mai mari, neportabile. Această scenă sonoră holografică adaugă profunzime și dimensiune experienței de ascultare.

Comparație cu Focal Bathys

Această comparație între Mark Levinson 5909 și Focal Bathys este fascinantă și, probabil, se reduce la preferințele personale ale multora. Înainte de a aborda caracteristicile sonore, merită să remarcăm o diferență tehnică semnificativă: Focal Bathys se bazează pe aptX Adaptive cu un bitrate maxim de 420kb/s, în timp ce Mark Levinson 5909 acceptă LDAC, care implică un bitrate mai mare de 990kb/s. La această gamă de preț, lipsa unor codecuri Bluetooth avansate în cazul Bathys pare o oportunitate ratată din partea Focal, ceea ce ne face să ne întrebăm de ce nu au adoptat cele mai recente tehnologii Bluetooth.

Întorcându-ne atenția asupra aplicațiilor mobile, Focal preia conducerea cu o aplicație mai versatilă care oferă o personalizare extinsă a sunetului pentru Bathys. Au introdus chiar și o funcție de “sunet personalizat” bazată pe un test auditiv interactiv, care este o completare excelentă și îmbunătățește experiența de optimizare a sunetului. În ciuda acestui lucru, nu rezolvă complet unele probleme de răspuns în frecvență (FR) pe care le-am întâlnit.

Comparând direct cele două, performanța Bathys pe tot spectrul de frecvențe, în special între 500 Hz și 4,5 kHz, nu este atât de lină sau liniară pe cât aș prefera, fiind marcată de unele scăderi și vârfuri notabile. Această inconsecvență diminuează ușor puritatea gamei medii și fidelitatea generală a sunetului. În plus, există un vârf pronunțat în regiunea de înalte în jurul valorii de 8-9 kHz cu Bathys, care, deși nu distrage prea mult atenția, afectează uniformitatea acelor înalte, rezultând un sunet oarecum mai ascuțit în comparație cu prezentarea mai echilibrată a lui 5909.

În ceea ce privește distorsiunea, ambele căști excelează, oferind o experiență sonoră impecabilă, greu de criticat. Este posibil ca Focal Bathys să aibă un avantaj în departamentul de bas, oferind un low-end ușor mai curat, dar Mark Levinson 5909 se mândrește cu un profil de distorsiune mai mic pe frecvențele de peste 400 kHz. Deși impactul practic al acestei diferențe ar putea fi minim pentru majoritatea ascultătorilor, merită să fie remarcat.

Puritatea percepută a sunetului cu Mark Levinson 5909 ar putea fi atribuită răspunsului său mai liniar în gama medie și în cea a înaltelor, ceea ce duce la o experiență de ascultare mai fluidă și mai coerentă. În cele din urmă, ambele modele de căști se remarcă prin calitatea lor audio, fiecare dintre ele excelând în felul său și răspunzând preferințelor nuanțate ale audiofililor și pasionaților de muzică deopotrivă.

Bas: Ambele modele excelează în furnizarea unei experiențe bogate în bas. Focal Bathys s-ar putea să se detașeze cu ceva mai multă forță și control, în timp ce Mark Levinson 5909 strălucește prin prezența profundă a basului inferior și impactul mai substanțial. Ambele sunt captivante în acest aspect, ceea ce face dificilă declararea unui câștigător clar.

Medii: Gama de frecvențe medii este cea în care 5909 se distinge cu adevărat, oferind un profil sonor mai curat, mai rafinat și mai liniar. În schimb, Bathys prezintă mai multă variabilitate, cu scăderi și vârfuri notabile începând de la 500 Hz. 5909 îmbunătățește prezența, extensia și textura instrumentelor de suflat din lemn și integrează mai bine vocile în mixaj.

Înalte: 5909 preia conducerea și în ceea ce privește performanțele înaltelor, oferind un răspuns mai lin, mai consistent și mai detaliat. Frecvențele sale înalte au o calitate atrăgătoare căreia cu greu îi reziști, în timp ce cele ale lui Bathys pot părea uneori un pic aspre.

Tonalitate: Echilibrul tonal al modelului 5909 se remarcă prin consistență, liniaritate și naturalețe, oferind o experiență de ascultare care pare mai autentică și mai captivantă.

Transparență: Modelul 5909 oferă o claritate și o transparență superioare, oferind o experiență sonoră mai pură. Această claritate provine, probabil, din răspunsul său de frecvență mai lin în gama de frecvențe medii și înalte, lipsit de vârfuri sau scăderi semnificative.

Viteză/Dinamică: Ambele căști se comportă admirabil în ceea ce privește viteza și dinamica, asigurând o sesiune de ascultare energică și captivantă. Este posibil ca Bathys să aibă un ușor avantaj în ceea ce privește viteza și puterea basului, dar 5909 oferă o senzație mai tactilă, în special în gama de frecvențe medii și înalte.

Soundstage: Mark Levinson 5909 prezintă o scenă sonoră mai naturală și mai expansivă, creând un efect holografic care plasează ascultătorul direct într-un spațiu auditiv multidimensional. Această calitate îmbunătățește imersiunea, în special în cazul pieselor clasice complexe, ridicând experiența generală de ascultare.

Concluzii în urma comparației

În concluzie, preferința mea se îndreaptă spre Mark Levinson 5909 în comparație cu Focal Bathys, din motivele discutate. 5909 oferă un sunet care nu este doar mai curat și mai pur, ci oferă și o tonalitate mai consistentă și mai naturală. Acest lucru, combinat cu prezentarea sa captivantă și detaliată, face ca experiența de ascultare cu 5909 să fie incredibil de plăcută și captivantă.

Concluzie

Mark Levinson 5909 se numără printre cele mai scumpe opțiuni din domeniul căștilor audiofile wireless portabile. Întrebarea „își merită sau nu prețul” este întâmpinată cu un da răsunător din partea mea, deoarece acestea încapsulează întruchiparea a ceea ce se caută la căștile portabile high-end: calitate impecabilă a construcției, calitate a sunetului de neegalat și o suită de caracteristici care se adresează audiofililor pretențioși.

Din punctul meu de vedere, acestea sunt în acest moment cele mai bune căști wireless portabile disponibile, mai ales dacă judecăm după calitatea sunetului. În timp, acestea vor da o dependență încântătoare, datorită redării sonore impecabile, detaliate și dinamice, menținând totodată un echilibru tonal natural și consistent.

https://headmania.org/2024/02/19/mark-levinson-5909-portable-noise-cancelling-wireless-headphones-review/

Dan Gheorghe

Mark Levinson № 5909

new arcam

Noua serie Radia de la Arcam

Noua serie Radia de la  Arcam raspunde asteptarilor dupa ani de proiectare  si redefineste felul in care noile electronice se prezinta din punct de vedere al constructiei si design-ului, cat si din perspectiva sonica.

„Când ne-am propus să creăm seria Radia, au existat o serie de inovații tehnice pe care am vrut să le introducem în produs și, în cele din urmă, ne-am hotărât pe un design care in materie de sunet, credem că este unul dintre cele mai bune amplificatoare pe care le-am creat vreodată. Pe lângă un design nou și elegant, care va defini imaginea ARCAM pentru anii următori, împreună cu familia Radia, ne-am reînnoit atenția asupra performanței și am îmbrățișat cele mai recente tehnologii audio. Pentru pasionații de audio de astăzi, în special cei mai tineri care doresc să intre într-un sistem audio high end la un cost rezonabil, soluțiile rezultate depășesc nu numai ofertele noastre anterioare, ci orice produs care a apărut înainte.” Jim Garrett, Senior Director , Strategie și Planificare de produs, HARMAN Luxury Audio

Pentru inceput noua serie contine 3 amplificatoare integrate, un cd player si un streamer ce au fost dezvoltate pentru a rămâne fideli moștenirii audio britanice a ARCAM dar cu un design contemporan, dotari si caracteristici de ultima generatie.

Vezi aici produsele!

ARCAM echipează noile amplificatoare Radia cu receptoare Bluetooth aptX Adaptive, antene interne, intrări digitale și phonostage MM.

Amplificatorul  A5

2x 50 Watt per channel into 8 ohms
• Bluetooth 5.2 with AptX Adpative
• Connect wired or wireless headphones
• Hi-res audio digital inputs
• ESS ES9018 DAC
• Class AB amplifi cation
• Solid aluminium dials
• Aluminium front, top, sides and rear panels
• Compact remote control
• Plastic free packaging

ARCAM A5 3Qrt

Amplificatorul  A15

• 2x 80 Watts per channel into 8 ohms
• Bluetooth 5.2 with AptX Adpative
• Connect wired or wireless headphones
• Hi-res audio digital inputs
• ESS ES9018 DAC
• Class AB amplifi cation
• Solid aluminium dials
• Aluminium front, top, sides and rear panels
• Compact remote control
• Plastic free packaging

ARCAM A15 Front+Reflection

Amplificatorul A25

• 2x 100 Watts per channel into 8 ohms
• Bluetooth 5.2 with AptX Adpative
• Connect wired or wireless headphones
• Hi-res audio USB-C input
• Hi-res audio digital inputs
• ESS ES9280A PRO DAC
• Class G amplifi cation
• Solid aluminium, backlit dials
• Aluminium front, top, sides and rear panels
• Compact remote control
• Plastic free packaging

ARCAM A25 3Qrt

ARCAM RADIA ST5 STREAMER

Având o antenă internă Wi-Fi, streamer-ul ST5 acceptă o listă impresionantă de servicii muzicale, inclusiv Amazon Music Unlimited, Qobuz, radio pe internet, podcasturi, Tidal Connect și Spotify Connect. În plus, streamer-ul oferă suport pentru MQA, Google Chromecast, Apple Airplay2 și Roon

ARCAM ST5 Front+Reflection

ARCAM RADIA CD5 PLAYER

CD player-ul CD5 oferă redare CD, CD-R și CD-RW; redare de pe stocarea USB; și suport pentru formatele FLAC, WAV și MP3.

 

ARCAM CD5 Front+Reflection

In curand le vom avea in showroom-ul nostru, pana atunci va stam la dispozitie telefonic daca doriti sa va spunem mai multe despre ele!

Echipa jack-fi.ro

20221117_163234_HDR-min

Revival Atalante 5

Revival Atalante 5– Sunetul este o artă, dincolo de perfecțiunea tehnologică
Revival Atalante 5– Revoluția franceză a tehnologiei Hi-Fi moderne, într-o înfățișare clasică, elegantă, retro și care acumulează treptat stele importante, în mediile de specialitate, surclasând branduri cu tradiție, în clasa sa de preț. Acesta a fost și targetul indrăzneț al celor de la REVIVAL, boxe „afordable” pentru toți pasionații. Este și marele pariu câștigat de acest brand nou, care a știut să își găsească nișa în segmentul său, reducând pe cât posibil compromisurile.

Proiectul curajos al lui Daniel Emonts, inginer cu un portofoliu de invidiat ( Focal, Dynaudio, Sound Matrix Corp) a dat naștere unui sistem impresionant de boxe pe 3 căi, cu un răspuns în frecvență de la 28 Hz la 22 kHz +/-3 dB, cu frecvențe de taiere la 450 Hz și 3,5 kHz.

Solide (33 kg) cu dimensiuni de 710 mm x 420 mm x 355 mm (H*W*D) recomandate pentru încăperi până la 60m2, Atalante 5 oferă o combinație unică de sunet, între energia pură, delicatețea tonurilor medii și dinamica impresionantă a basului, capabile să reproducă conținutul sonor cu un grad accentuat de autoritate și realism, fără a compromite ideea de muzicalitate.

Pornind de la soft dome-ul de mătase de 28mm, continuând cu midrange driver-ul tot din mătase de 75mm si culminând cu driver-ul de joase de 300 de mm, descoperim implementate idei si filosofii inovative, dar mai ales îndrăzneala de a utiliza materiale noi.

Astfel a luat ființă sistemul sistemul RASC (Revival Audio Special Coating), dezvoltat prin mii și mii de ore de teste de specialitate și care stă la baza rafinamentului și preciziei sunetului. Soluția constructivă e una total originală, Tweeterul soft dome de 28 mm este echipat cu o suspensie asimetrică, ce oferă o ghidare mai liniară a domului, în timp ce forma personalizată a suspensiei ajută la obținerea unei mai bune dispersii pe măsură ce undele se deplasează lateral. Pentru Tweeter se folosesc magneți de ferită foarte mari (100 mm) ce oferă o forță mare a magnetului, similară magneților mai mici din neodim, dar la un preț semnificativ mai mic (ceea ce ajută producatorul să stabileasca un preț de vânzare cu amănuntul mai atractiv). Este, de asemenea, mai ecologic sa folosesti magneți de ferită.
Cu acest sistem se atinge o eficiență confortabilă de 91 dB. De asemenea, masa mare de ferită și partea metalică absorb mai multă căldură din bobină și ajută la o răcire mai bună.

Suplimentar, Daniel Emonts a proiectat tehnologia patentată ARID+ (Anti Reflection Inner Dome) pentru a fi montată aproape de domul acustic pentru a evita orice rezonanță și pentru a ghida undele sonore în BCD (Back Chamber Damping) unde sunt absorbite corespunzător.

Midrange-ul cu soft dome de 75 mm este proiectat cu scopul de a atinge „echilibrul tonal”. Folosind tehnologii de matching cu tweeterul, acesta este echipat cu o suspensie cu dom inversat, sistemul RASC, ARID+ cu BCD și un magnet de ferită, acum mărit la 140 mm, oferind aceleași beneficii ca si tweeterul, dar în zona mediilor.

Inovația continuă cu wooferul de 12 inchi care cuprinde primul BSC (Basalt Sandwich Construction), o tehnologie unică Revival Audio. Bazaltul este extras din piatra de lavă și transformat în fibre care sunt apoi impregnate în țesătura conului, făcându-l mult mai puternic decât Kevlarul și oferind echilibrul perfect între rigiditate și greutate. Această construcție produce răspunsuri rapide și liniare cu o dinamică puternică a basului, capitol la care Revival Atalante 5 excelează.

Extrem de interesantă este abordarea inginerului francez privind secțiunea crossover. „Folosim cât mai puține componente posibil, dar tot ce este necesar”, spune Daniel Emonts, argumentând logic decizia de a utiliza o singură placă crossover cu design minimalist. Crossover-ele oferă o întârziere minimă, sunt reglate manual și sunt construite pentru a rezista.

Toate review-urile sunt unanime, Revival Atalante 5 oferă un sunet dinamic, full body, cu o prezență imperativă, un soundstage foarte larg și atmosferic, la care se adaugă un rafinament și grad suprem de detaliu, izvorâte din complexitatea și inteligența soluțiilor constructive.

Cu impedanță nominală de 4 ohmi (minimum 3,2 ohmi la 110 Hz) și o sensibilitate de 89 dB (2,83 v/1 m), Atalante 5 sunt potrivite pentru amplificatoare cu puteri cuprinse între 30W și 200w

Revival Audio Atalante 5 pot fi achiziționate împreuna cu standurile “open frame” dedicate Revival Audio, sunt disponibile in showroom-urile JACK-FI și te asteaptă la o audiție.

Revival Atalante 5 -Despachetare si primele note!

20221117_163234_HDR-min 20221117_163318-min 20221117_163258_HDR-min 20221117_163214_HDR-min 20221117_163202-min 20221117_163106-min

 

There are no products
Wishlist 0
Continue Shopping